Du som är köpare får ett e-post meddelande med information om planerad leverans några dagar innan det skall skickas från vårt lager.
Där finns information om hur du med sändningsnummer kan enkelt spåra din sändning ..
Sedan är det viktigt att du som mottagare håller dig själv informerad på egen hand om fortsatt leveransutveckling.
Du kan klicka på spårnings-länken för din sändning för att kunna få information om aktuell status din sändning.
Använd gärna en lämplig app på din mobil som hjälper dig att hålla reda på dina leveranser så att du inte missar något.
När leveransen lämnat vårt lager så ligger det sedan på transportföretaget att ta kontakt med dig för att leverera på lämpligt sätt.
Om du beställt leverans till ombud så får du ett sms-meddelande när det blir dags att hämta ut paketet hos ditt ombud.
Tänk på att för leveranser som går till hemadress på grund av att dem är skrymmande har du som mottagare inte möjlighet att välja vilken dag eller tid som leveransen kommer till din dörr.
Detta sker enligt turlista hos speditör i respektive område och då säger man bara vilken dag det blir.
OM speditören ringer upp på ditt nummer och du inte svarar så gör dem kanske ett försök till och sedan blir godset liggande i max 14 dagar för att sedan skickas per automatik i retur om mottagaren (i detta fall du) inte efterlyser sin leverans.
Tänk på att det är mottagarens skyldighet att undelätta och se till att leverans skall kunna ske, dvs: du måste hålla dig informerad om din sändning genom fungerande sms- e-post - eller telefon kommunikation.
Spåra gärna din leverans online via länk som vi skickat i din leveransbekräftelse.
Om paketet inte kan levereras inom 14 dagar på grund av att kommunikation inte fungerat så kommer paketet att skickas tillbaka till oss. Detta betyder att vid förnyad leverans kommer vi att vara tvungna att belasta dig som kund med en extra fraktavgift.
Om du inte fått avisering av leverans från transportföretaget senast inom 7 dagar från den dag då paketet skickats från oss så skall du omedelbart ta kontakt med oss så att vi kan undersöka statusen på din leverans.