Så här fungerar LEVERANSEN

Ombud standard - Hämtpaket (bredd max 120 cm)

  • Varorna kommer att levereras till ett utlämningsställe i närheten där Ni bor.
  • Det finns många  Schenker-ombud över hela landet
  • Ni får en avisering hem i brevlådan om att paketet är klar att hämtas.
  • Man kan även få ett sms- avisering till mobilen om man önska det.
  • Ni hämtar varan hos ombudet och betalar för leveransen på plats med kontanter eller kort.
  • För att kolla vilka ombud finns i ert område klicka här.
  • För mer information om avhämtning: klicka här

 

Hem - dagtid med avisering (bredd upp till: 180 cm)

  • Ett par dagar före planerad leverans kommer Ni att få ett e-post meddelande från oss som innehåller bland annat ett sändningsnummer.
  • Obs! Det finns ingen möjlighet att betala direkt chauffören som kommer med varorna.
  • Schenker tar  kontakt med ER före leverans på Tel.Nummer som Ni uppgett i beställningen (det är viktigt att NI svarar i telefonen då.)
  • Ni får då möjlighet att komma överens om lämplig tid för utkörning.

 

Hem - Kväll med avisering (bredd upp till: 180 cm)

  • Varor som skickats som Schenker - Parcel kan man eventuellt få som HEMLEVERANS på kvällstid, då Ni är hemma. (Obs !det är mycket viktigt att du  Kontrollerar i tabellen om du kan få kvällsutkörning på din hemort !)

 

Schenker - Special (För produkter med bredd över 180 cm)

  • Schenker aviserar utkörning före leverans och rimligtvis uppger en tidsintervall då bilen förväntas komma till Er.
  • Observera att utkörning sker endast på dagtid och då måste mottagaren vara hemma för att kunna personligen ta emot och kvittera leveransen.
  • Paketet skall kvitteras av anställd / kundtjänst / lagerpersonal på företaget som får sedan i sin tur meddela mottagaren om ankomsten.

 

Till JOBBET - dagtid (För produkter med bredd upp till: 180 cm)

  • Paket skall kunna lämnas in på företagets reception, mottagning, etc. som skall vara bemannad under dagtid.
  • Ingen avisering sker utan utkörning sker på samma sätt som övriga företags-leveranser i området.

Bilpaket Företag - (För produkter med max bredd : 180 cm)

  • Detta leveransalternativ är avsedd för FÖRETAGS kunder och leverans sker på dagtid enligt ordinarie utkörnings schema i området.
  • Paketet skall kvitteras av anställd / kundtjänst / lagerpersonal på företaget.

 

Viktigt att tänka på:

  • Om Ni inte svarar på det angivna tel.numret när Schenker ringer upp, skickas det en skriftlig avisering med posten där Ni ombeds att kontakta Schenker. Därför är det av största vikt, att vid beställning ange korrekt tel.nr. där Ni är lättast att nå under dagtid.
  • För Bilpaket och Special kan Ni även kontakta Schenker och komma överens med om att Ni hämtar Era varor själva på deras lager/terminal