Ombud standard - Hämtpaket (bredd max 120 cm)
-
Varorna kommer att levereras till ett utlämningsställe i närheten där du bor.
-
-
Du får en avisering hem i brevlådan om att paketet är klar att hämtas.
-
Man kan även få ett sms-avisering till mobilen om man önskar det.
-
Du hämtar varan hos ombudet och betalar för leveransen på plats med kontanter eller kort.
-
För att kolla vilka ombud finns i ert område klicka här.
-
Hem - dagtid med avisering (bredd upp till 180 cm)
-
Ett par dagar före planerad leverans kommer ett e-post meddelande från oss som innehåller bland annat ett sändningsnummer.
-
Obs! Det finns ingen möjlighet att betala direkt till chauffören som kommer med varorna.
-
Schenker tar kontakt med dig före leverans på det telefonnummret du uppgett i beställningen (det är viktigt att du svarar i telefonen då)
-
Du får då möjlighet att komma överens om lämplig tid för utkörning.
Hem - Kväll med avisering (bredd upp till 180 cm)
-
Varor som skickats som Schenker - Parcel kan man eventuellt få som hemleverans på kvällstid, då du är hemma. (Obs det är mycket viktigt att du Kontrollerar i tabellen om du kan få kvällsutkörning på ditt hemort!)
Schenker - Special (produkter med bredd över 180 cm)
-
Schenker aviserar utkörning före leverans och rimligtvis uppger en tidsintervall då bilen förväntas komma till dig.
-
Observera att utkörning sker endast på dagtid och då måste mottagaren vara hemma för att kunna personligen ta emot och kvittera leveransen.
Paketet skall kvitteras av anställd / kundtjänst / lagerpersonal på företaget som får sedan i sin tur meddela mottagaren om ankomsten.
Till jobbet - dagtid (produkter med bredd upp till 180 cm)
Paket ska kunna lämnas in på företagets reception, mottagning, etc. som ska vara bemannad under dagtid.
Ingen avisering kommer utan utkörning sker på samma sätt som övriga företags-leveranser i området.
Bilpaket Företag (produkter med max bredd 180 cm)
Detta leveransalternativ är avsedd för företagskunder och leverans sker på dagtid enligt ordinarie utkörningsschema i området.
Paketet ska kvitteras av anställd / kundtjänst / lagerpersonal på företaget.
Viktigt att tänka på:
-
Om du inte svarar på det angivna telefonnummret när Schenker ringer upp, skickas det en skriftlig avisering med posten där du ombeds att kontakta Schenker. Därför är det av största vikt att vid beställning ange korrekt nummer där du är lättast att nå under dagtid.
-
För Bilpaket och Special kan du även kontakta Schenker och komma överens med om att du hämtar dina varor själva på deras lager/terminal