Samtliga priser på www.persiennbutiken.se och persienner-online.se anges inklusive 25% moms.
Vi erbjuder betalning med dem vanligaste typer av kreditkort.
Vi använder PayPal och Stripe för att hantera våra betalningar.
Har Du sedan tidigare ett registrerat PayPal konto så kan du mycket enkelt använda den. Annars blir du ombedd att uppge dina kontaktuppgifter och skapa ett nytt konto hos PayPal. Detta är helt kostnadsfritt och om du inte vill så behöver du inte använda dig av PayPal i fortsättningen utan kan se det som en engångsregistrering för det aktuella köpet.
Köparskydd är också en viktig anledning till varför det är säkert och smidigt att betala via PayPal.
Denna betalningsalternativ erbjuds inte tillsvidare. (!)
Då dem flesta beställningar hadlar om måttbeställda och specialtillverkade produkter så krävs det en slutförd betalning innan vi kan påbörja tillverkning. Obetalda order behandlas ej.
Detta alternativ är numera inte möjligt utan vi använder SWISH-betalning istället.
Betalning via SWISH sker till vårt företagsnummer 123 596 4192 (ATW Handelspartner HB)
För våra FÖRETAGSKUNDER erbjuder vi möjligheten att betala mot faktura. Fakturaavgift tillkommer. Obs! Vi förbehåller oss rätten att vägra fakturering utan att behöva ange speciella skäll för detta. Kunden måste godkännas av oss för betalning med faktura.
Vi skickar våra leveranser huvudsakligen genom Schenker.
I samband med leverans skickar vi dig ett tracking nummer/sändningsnummer som ger dig möjligheten att följa din order.
Vi förbehåller oss rätten att vid behov kunna justera/ändra fraktalternativ för en order för att optimera leveranskvaliteten.
Den normala leveranstiden är 14 dagar. Under högsäsong kan förseningar förekomma. Du kommer att bli informerad om den planerade leveransdagen i samband med att du skapar din order.
I många fall kommer dock leveranstiden oftast att kunna bli kortare än det som angetts ovan då det är blir möjligt tack vore lägre arbetsbelastning
Persiennbutiken ger 2 års garanti mot fabrikationsfel vid normalt användande av våra solskyddsprodukter.
Vi erbjuder även hjälp vid eventuella fel efter den utgångna garantitiden. Då har du möjlighet vända dig till oss för att få tips och reservdelar för att åtgärda eventuella småfel. Du slipper då tillkalla dyra hantverkare och kan åtgärda de flesta fel på egen hand. Ifall du skulle behöva byta ut ett flertal komponenter i dina solskyddsprodukter erbjuder vi samtliga reservdelar lättåtkomligt via vår hemsida till förmånliga priser.
Eftersom alla våra produkter måttanpassas och specialtillverkas efter kundens instruktioner / uppgifter så kan vi inte erbjuda någon bytesrätt eller ångerrätt vir redan påbörjad tillverkning. Läs mer nedan:
Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Observera att enligt Distans- och Hemförsäljningslagens 4 § gäller inte ångerrätt, om avtalet avser: "En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal". Exempel på sådana varor är måttbeställda varor såsom markiser, persienner, plisségardiner, etc.
Var god observera att en färg som visas på en datorskärm/smatphone/surfplatta, mm kanske inte alltid motsvarar den verkliga kulören. Detta beror på flera olika faktorer såsom inställningar på skärmen, etc. Vi friskriver oss att bilden på varan inte alltid är den exakta som levereras trots samma färgkod. Produktens utseende kan också avvika från illustrationer på vår hemsida då produktutveckling sker fortlöpande och vissa produkter kan ändra utformning/utseende innan information på hemsidan hunnit uppdateras med ny information /nya bilder
Ångerrätt och öppet köp 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta oss.
Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:
Meddela oss på info@atw.se inom 14 dagar och returnera beställningen enligt överenskommelse. Varan ska vara i oförändrat skick, dvs. oanvänd, ej förstörd eller skadad. Returnera varan i sin ursprungliga produktkartong eller emballage. Vi kommer att debitera kunden de extra kostnader som uppkommer vid returer som ej är kompletta, alternativt ej acceptera returen. Inga paket löses ut mot postförskott.
I de fall som näringsidkare handlar hos oss så tillämpas Köplagen.
Observera att om du råkar beställa fel mått på din produkt och vi tillverkar enligt din order så föreligger ingen grund för retur/reklamation.Kunden skall alltid se till att göra nödvändiga avdrag på samtliga mått för att säkerställa att produkten passar. Om det trots allt skulle bli fel så brukar vi i sådana fall erbjuda kunden möjlighet att beställa ny produkt till kraftigt reducerat pris.
Vi rekommenderar alla kunder att beställa färgprover för påseende ínnan tillverknings produkter beställes.Detta för att säkerställa att produkten man beställer motsvarar kundens preferenser och önskemål .
Färger som visas på din skärm kan i många fall avvika ganska mycket från verkligheten så om den exakta färgen är viktig för dig så rekommenderar vi att alltid börja med att beställa färgprover.
Om kunden är inte nöjd med levererad produkt-färg vid mottagandet av varor så godkännes inte en sådan reklamation om kunden underlåtit att beställa färgprover innan order.
Ändringar i ordern kan göras under förutsättning att vi ännu ej påbörjat tillverkningen av dina produkter. Du skickar då ett e-mejl till oss och berättar om de ändringar du vill utföra.
Om den levererade varan inte stämmer med beställningen ska du omgående kontakta oss. Om vi bedömer att felet ligger hos oss får du ett returnummer av oss, tillsammans med instruktioner om returfrakten.Vi tar då på oss kostnaden för returfrakten, och ordnar ersättningsleverans utan tillkommande kostnad. Vid returer av andra skäl: Kontakta oss för överenskommelse om bästa åtgärd, till lägsta tilläggskostnad.
Priser i vår butik kan förändras när som helst utan ytterligare meddelande.Vi reserverar oss för felaktigheter i priser och produktuppgifter som kan dyka upp i samband med att uppdateringar utförs i vår webbutik. Order som har registrerats med felaktiga priser gäller ej.
Beställda men ej avhämtade/mottagna varor debiteras till sitt fulla värde samt fraktkostnad.