Villkor

Priser

Samtliga priser på persiennbutiken.se anges inklusive 25% moms.

Betalsätt

-Betalning med kort.

Vi erbjuder betalning med dem vanligaste typer av kreditkort.

Beloppet som Ni betalar med kort debiteras från ert konto inom 2-3 dagar.

Leverans av varor sker normalt inom 2-3 veckor från beställningsdatum.

Vi använder PayPal för att hantera våra betalningar då det är för närvarande den överlägset billigaste aktören på marknaden.

Har Du sedan tidigare ett registrerat PayPal konto så kan du mycket enkelt använda den. Annars blir du ombedd att uppge dina kontaktuppgifter och skapa ett nytt konto hos PayPal. Detta är helt kostnadsfritt och om du inte vill så behöver du inte använda dig av PayPal i fortsättningen utan kan se det som en engångsregistrering för det aktuella köpet.

Köparskydd är också en viktig anledning till varför det är säkert och smidigt att betala via PayPal.

- Klarna Faktura 14 dagar för privatpersoner

Läs om: Klarna Faktura här.

- Kontant betalning

Detta alternativ är endast möjlig vid utkörning av varor och då betalar du kontant till vår chaufför som kommer till din hemadress.

- Faktura

För våra FÖRETAGSKUNDER erbjuder vi möjligheten att betala mot faktura. Fakturaavgift tillkommer. Obs! Vi förbehåller oss rätten att vägra fakturering utan att behöva ange speciella skäll för detta. Leveranssätt

Vi skickar våra leveranser huvudsakligen genom Schenker . Efter din beställning skickar vi dig ett tracking nummer/sändningsnummer som ger dig möjligheten att följa din order.

För vissa utvalda orter eller exportorder är det smidigare att skicka via UPS.

Leveranstid

Den normala leveranstiden är 14 dagar. Under högsäsong kan förseningar förekomma.

I många fall kommer dock leveranstiden oftast att kunna bli kortare än det som angetts ovan då det är blir möjligt tack vore lägre arbetsbelastning

Garanti

Persiennbutiken ger 2 års garanti mot fabrikationsfel vid normalt användande av våra solskyddsprodukter.

Vi erbjuder även hjälp vid eventuella fel efter den utgångna garantitiden. Då har du möjlighet vända dig till oss för att få tips och reservdelar för att åtgärda eventuella småfel. Du slipper då tillkalla dyra hantverkare och kan åtgärda de flesta fel på egen hand. Ifall du skulle behöva byta ut ett flertal komponenter i dina solskyddsprodukter erbjuder vi samtliga reservdelar lättåtkomligt via vår hemsida till förmånliga priser.

Ångerrätt

Eftersom alla våra produkter måttanpassas efter kundens behov kan vi inte erbjuda någon bytesrätt efter påbörjad tillverkning. Läs mer nedan:

Ångerrätt mer info...

Konsument

Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Observera att enligt Distans- och Hemförsäljningslagens 4 § gäller inte ångerrätt, om avtalet avser: "En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal".  Exempel på sådana varor är måttbeställda varor såsom markiser, persienner, plisségardiner, etc. Beakta att en färg på en datorskärm inte alltid motsvarar den verkliga kulören. Detta beror på flera olika faktorer såsom inställningar på skärmen, etc. Vi friskriver oss att bilden på varan inte alltid är den exakta som levereras trots samma färgkod. Produktens utseende kan också avvika från illustrationer på vår hemsida då produktutveckling sker fortlöpande och vissa produkter kan ändra utformning/utseende innan information på hemsidan hunnit uppdateras med ny information.

Ångerrätt och öppet köp 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta oss.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:

Meddela oss på info@atw.se inom 14 dagar och returnera beställningen enligt överenskommelse. Varan ska vara i oförändrat skick, dvs. oanvänd, ej förstörd eller skadad. Returnera varan i sin ursprungliga produktkartong eller emballage. Vi kommer att debitera kunden de extra kostnader som uppkommer vid returer som ej är kompletta, alternativt ej acceptera returen. Inga paket löses ut mot postförskott.

Företag

I de fall som näringsidkare handlar hos oss så tillämpas Köplagen.

Felbeställning

Observera att om du råkar beställa fel mått på din produkt och vi tillverkar enligt din order så föreligger ingen grund för retur/reklamation. I sådana fall brukar vi erbjuda kunden möjlighet att beställa ny produkt till kraftigt reducerat pris.

Ändringar

Ändringar i ordern kan göras under förutsättning att vi ännu ej påbörjat tillverkningen av dina produkter. Du skickar då ett e-mejl till oss och berättar om de ändringar du vill utföra.

Reklamationer

Om den levererade varan inte stämmer med beställningen ska du omgående kontakta oss. Om vi bedömer att felet ligger hos oss får du ett returnummer av oss, tillsammans med instruktioner om returfrakten.Vi tar då på oss kostnaden för returfrakten, och ordnar ersättningsleverans utan tillkommande kostnad. Vid returer av andra skäl: Kontakta oss för överenskommelse om bästa åtgärd, till lägsta tilläggskostnad.

Feltryck

Priser i vår butik kan förändras när som helst utan ytterligare meddelande.Vi reserverar oss för felaktigheter i priser och produktuppgifter som kan dyka upp i samband med att uppdateringar utförs i vår webbutik. Order som har registrerats med felaktiga priser gäller ej.

Ej uthämtade varor

Beställda men ej avhämtade/mottagna varor debiteras till sitt fulla värde samt fraktkostnad.