Så påverkas Persiennbutiken av coronaviruset

  • Beskrivning

Persiennbutiken arbetar med produktion och leveranser som vanligt.

Däremot så måste man i dagens läge vara medveten om att många andra verksamheter håller stängt eller har börjat begränsa sin service både i Sverige och i andra länder. Detta har även i viss mån börjat gälla våra samarbetspartners för frakter: som Postnord, Schenker, DHL och UPS.

Läs mer på respektive fraktföretagens hemsida vad som gäller för tillfället:

Postnord    Schenker  DHL   UPS

Persiennbutiken kan därför inte garantera att till exempel leveranser av beställda produkter kan i vissa fall dra ut på tiden beroende på omständigheter som vi inte kan påverka.

Våra produkter tillverkas med stöd av komponenter från många olika underleverantörer både i och utanför Sverige.

Vi kan därför inte utesluta att eventuella material-brister kan uppstå beroende på hur corona krisen utvecklar sig.

Vi försöker hålla våra kunder uppdaterade på vilka produkter som eventuellt kan komma att drabbas av förseningar genom information på vår hemsida / webbutik.

Kunder som beställer produkter markerade som: "slut i lager" får ha förståelse att den förväntade leveranstiden kan ändras beroende på hur situationen utvecklas.

Våra kunder ombedes hålla sig informerade om gällande leveranstider och eventuella förskjutningar i planerade leveranser enligt vår leveransplan .

Vi förbehåller oss dock rätten att justera och förändra våra leveranstidpunkter beroende på situationsutvecklingen