BETALNING - frågor och svar

Betalning hos Persiennbutiken info

Frågor och Svar

För att kunna göra en lyckad och fullständig beställning, behöver du sammanställa uppgifter som: storlekar på dina fönster, antal, typ av produkt som du kommer behöva, samt inte minst färgen på dina produkter.

Läs noga informationen som handlar om de olika typer av produkter vi erbjuder, deras tillämpningar, monteringssätt ,mm. Välj en produkttyp som kommer motsvara dina behov på bästa sätt

PayPal - för alla typer av paket

Med PayPal kan du betala direkt vid beställningstillfället för alla typer av varor

PayPal har miljontals användare och med PayPal kan du betala enkelt och snabbt på nätet bland tusentals online butiker . Tidigare behövde man skapa ett konto hos PayPal för att kunna använda deras betalningstjänster men från och med 2014 kan du enkelt betala med kreditkort utan att behöva ansluta dig till PayPal.

Betalning med KLARNA Faktura - för alla typer av paket

Betala bekvämt senast 14 dagar efter leverans mot en faktura från Klarna...

Betalning via KLARNA ger dig möjlighet att betala efter att du fått varan levererad. Betalningstiden är 14 dagar med du kan själv kontakta KLARNA om du skulle vilja förlänga betalningstiden eller lägga upp en avbetalningsplan.

Läs mer på: www.klarna.se 

Betalning i förskott - för köp av RESERVDELAR samt för alla andra paket typer

Du kan betala in orderbeloppet direkt till vårt bankkonto , Bank Giro  nummer : 5845-4554 .

Observera att order under 500 kr som avser RESERVDELAR skall ALLTID betalas i förskott eftersom vi skickar dessa med vanligt brevförsändelse för att hålla nere kostnader.

Betalning vid avhämtning i Bara - endast kontant betalning

Om du väljer att själv hämta dina varor på vårt lager i Bara utanför Malmö kan du välja att betala i samband med att du hämtar. Observera att ingen kortautomat finns tillgänglig vilket innebär att vi kan enbart ta emot kontant betalning.

Är det möjligt att betala för sina varor mot postförskott ?

Vi erbjuder inte längre betalning mot postförskott.

Betalning sker i samband med att ordern skapas i vår webbutik.

Alternativt kan man betala via Klarna-faktura efter att man mottagit leverans

Varför kan jag inte betala med mitt kredit kort ? Det gick bra vid tidigare köptillfälle ...

När du använder betalning med ditt kreditkort via PayPal för första gången, så skapas automatiskt ett konto åt dig hos PayPal (ditt e-mejl adress blir din inloggning)
Sedan gäller det att var noga med att läsa lite mer om hur PayPal fungerar.
För att du skall kunna fortsätta använda ditt nyöppnade PayPal konto, så skall man ha ett kreditkort anslutet till kontot .
Detta för att du skall kunna sätta in pengar till kontot hos PayPal för att sedan inte behöva kortet mer utan då sköter man betalningar via innestående medel på PayPal kontot.
Om man vill så kan man även ansluta eget konto i annan bank för att kunna göra överföringar mellan konton och PayPal.
PayPal kräver att man verifierar sitt kort så att dem kan vara säkra på att ingen obehörig kan missbruka ditt kort.
Detta gör du genom att logga in på PayPal och går till menyn ”Lägga till / Ta bort kort” eller: ”Verifiera ditt kort”
När du väljer vilket kort skall verifieras så gör dem ett litet uttag på ditt kort (typ 5 kronor).

Om du sedan granskar kontoutdraget från ditt kontokort så skall du kunna se det lilla uttaget och sedan även meddelande där det brukar det stå ”PayPal” sam en sifferkombination.
Denna sifferkombination skall Du uppge till PayPal för att verifiera att kreditkortet är ditt .
Detta är ett genialiskt enkelt sätt för PayPal att kolla upp så att du inte registrerar någon annans kort på ditt PayPal konto.

Låter kanske lite komplicerat men samtidigt så är det ju viktigt för dem att skydda kunder mot fusk med stulna kreditkorts nummer etc.
Och , givetvis så kommer dem att återbetala det lilla beloppet som dem dragit tillbaka till ditt konto
!