BESTÄLLNING - frågor och svar

Beställning av solskyddsprodukter info

För att kunna göra en lyckad och fullständig beställning, behöver du sammanställa uppgifter som: storlekar på dina fönster, antal, typ av produkt som du kommer behöva, samt inte minst färgen på dina produkter.

Läs noga informationen som handlar om de olika typer av produkter vi erbjuder, deras tillämpningar, monteringssätt ,mm. Välj en produkttyp som kommer motsvara dina behov på bästa sätt

Nedan presenterar vi svar på vanligast förekommande frågor.
Hittar du inte svar på din fråga här, är du välkommen att mejla till oss för att ställa dina frågor som sedan kan presenteras här.

Hur lägger jag till min produkt i korgen ?

När du fyllt i samtliga alternativ på beställningsbladet, skall du ange hur många produkter du önskar beställa.
Du klickar på den rutan som ligger precis bredvid "korg-knappen" och sedan skriver i önskad antal.
Sedan är det bara att klicka en gång på "korg-knappen" för att registrera ditt val. Det kommer upp en ruta så att du kan bekräfta att du vill lägga till.
Du kan när som helst klicka på menyraden högst upp, och välja : "Kundkorg" för att se alla produkter som ligger redan i korgen. Det går också att ta bort eller ändra antalet för varje produkt.

Jag klarar inte av att lägga till något i korgen...

Om du trots upprepade försök inte kan få dina produkter till att bli registrerade i kundkorgen, kan det vara på grund av inställningar i din dator.
Har du olika typer av Pop-Upp blockeringssystem eller andra säkerhetsspärrar inbyggda, kan det hända att du får svårt att registrera din order.
Lösning: skriv ner alla uppgifter som är nödvändiga för att beställa din produkt och mejla in dessa till oss. Vi lägger in ordern åt dig via vår hemsida och du får en bekräftelse.
Obs ! Det är viktigt att du kontrollerar din bekräftelse mycket noga och återkommer till oss med ett godkännande där du ger ditt klartecken till att vi skall tillverka din order.

Jag kan inte fortsätta till: "den säkra korgen" !

När du har fyllt i alla uppgifter ,skall ordern skickas in till: "Santu" eller:  Globe-Charge för vidare behandling och registrering.
Detta ställer krav på att din dator måste fungera väl .
Din webbläsare måste fungera på rätt sätt för att du skall kunna fullfölja din order. Tyvärr så händer det ganska ofta att inställningarna i datorn inte är dem rätta för att kunna genomföra fullständig beställning. Vanligaste orsaker till att det inte fungerar är: Antivirusprogram / Brandvägg
För hög säkerhetsnivå inställd i din webb-läsare olika typer av virus i din dator
Vissa program som slutat fungera på rätt sätt på grund av diskfel
Programrester som stör datorns funktion efter ofullständig borttagning / avinstallation
...och mycket mera...
Det finns följande möjligheter att beställa hos oss ifall din dator strejkar":
1./ Söka upp en annan dator som fungerar på rätt sätt och lägg din order därifrån. Obs! Du anger din vanliga e-mejl adress vid beställningen för att vi skall kunna kontakta dig (och inte datorns ägare). Efter orderläggningen kan vi kommunicera via vanligt e-mejl och då brukar det fungera bra.
eller:
2./ Du skickar ett mejl till oss där du noggrant skriver ner alla uppgifter som: mått, färg, mm samt dina personuppgifter (Glöm ej att uppge även ditt telefonnummer). Vi kommer då att lägga in ordern åt dig och du kommer att få en bekräftelse via mejl. Sedan avvaktar vi ditt godkännande av ordern .Vi påbörjar inte tillverkningen förrän du bekräftat din order.

Tänk på att vi huvudsakligen kommunicerar via e-mejl. Skulle du råka ut för ett datorhaveri och kan inte komma åt dina mejl, ring oss och meddela detta så att vi vet att du inte kan läsa meddelanden som kommer från oss.

Kan jag beställa via telefon ?

Egentligen inte.
En telefonbeställning är den absolut sista utvägen.
Vi hjälper dig givetvis om du inte klarar detta på egen hand, men försök då alltid söka hjälp hos oss skriftligt via mejl.
Har du problem ? ...Läs då först: "Frågor och svar" gällande orderläggning, mm.
Om vi hjälper dig med att lägga din order så får du automatiskt en orderbekräftelse/offert skickat till dig via: e-mejl med alla beställningsuppgifter.
Bekräftelsen skall GODKÄNNAS av dig innan vi kan påbörja tillverkningen.
Detta innebär alltså att du i vilket fall som helst MÅSTE ha tillgång till en fungerande dator.

Accepterar ni order från mig om jag har ett Yahoo- eller Hotmail-konto ?

Ja , det gör vi, men det förekommer att vi ringer upp dig på numret som du anger i beställningen för att kunna verifiera din identitet.
Det är viktigt att du alltid uppger ett fungerande telefonnummer (gärna både: hem och mobil-tel.), inte minst för att vi skall kunna nå dig ifall din dator slutar fungera .

Hur vet jag vilken FRAKT skall väljas ?

Det generella svaret är: Välj den BILLIGASTE typen.

Eftersom våra produkter kan rymmas i alltifrån ett vanligt kuvert till att vid leveransen krävs en större lastbil, måste vi kunna erbjuda flera olika transportsätt.
Vår hemsida är byggd på ett sätt som möjliggör detta.
När du beställer olika produkter får du i slutskedet av beställningen en fråga om vilket transport-sätt skall användas, samt ser dem olika alternativen som finns för just dina produkter.
Ju mindre din beställda produkt är, desto fler alternativ får du att välja på eftersom t.ex: en liten persienn kan skickas som postpaket eller bilpaket .
Vid långa paket innehållande 4-5 meter långa skenor till lamellgardiner faller en del av billiga fraktsätt bort då vi är tvungna att skicka paketet som: "SPECIAL".
Dem mindre paketen kan hämtas ut på en av postens utlämningsställe eller via hemleverans på kvällstid , medan dem större paketen kan köras ut ENDAST under dagtid...

Jag kan inte fylla i rutan markerad: "Ange Bredd"

Problem att fylla i fält ?
Vi har observerat att för vissa typer av webbläsare förekommer tyvärr en viss svårighet när man skall fylla i denna ruta.
Se till att klicka med musen LÄNGST UT TILL VÄNSTER på detta fält för att kunna komma in på den och fylla i dina uppgifter.
Om du klickar i mitten på detta fält, kan det hända att "du inte kommer in".
!